Ca si companie, adesea este foarte simplu sa faci tot ce trebuie si sa te astepti la rezultate grozave, imediate. Poate ca esti un bun platnic al facturilor si poate ca ai toate tool-urile EDI necesare pentru a facilita comunicarea cu partenerii de afaceri. In acest caz, cum se face ca inca esti in tratative cu furnizorii, asteptand ca acestia sa ti se alature si sa implementeze tool-urile EDI cat mai rapid?
Sursa: http://www.datainterchange.com/us/images/home_tempimgS
Nu trebuie sa iti faci griji – cel mai adesea, motivul nu are legatura cu tine. Furnizorii pot avea o aversiune inascuta fata de schimbare sau pur si simplu nu stiu ce presupun sistemele EDI sau care sunt efectele acestora asupra afacerii lor. Poti fi tu acela care ii educa in aceasta privinta si care ii convinge sa ti se alature.
Prioritizeaza jucatorii mari – integreaza mai intai furnizorii tai cei mai mari
Inainte de toate, va trebui sa identifici toti marii tai furnizori. Vei fi surprins sa afli cat de mult poti beneficia de pe urma integrarii acestor mari furnizori comparativ cu integrarea acelor furnizori de la care comanzi doar de cateva ori pe an. Numarul de facturi pe care le primesti de la furnizor este extrem de important in evaluarea furnizorilor in vederea integrarii – cu cat mai multe facturi sunt, cu atat va fi mai clar ca respectivul furnizor trebuie inclus in planurile de integrare.
Fii proactiv
Dupa cum am mentionat mai sus, este foarte important sa nu cazi in capcana de a crede ca daca ai parcurs toti pasii la indemana, totul este perfect si nu mai este nimic de facut. Dimpotriva, intotdeauna mai poti face ceva.
De exemplu, in acest caz ar trebui sa demontezi mitul conform caruia integrarea cu tool-urile EDI te avantajeaza doar pe tine si nu vine cu niciun beneficiu pentru furnizori. Incearca sa demonstrezi cum afacerea lor va beneficia la fel de mult ca a ta de pe urma integrarii.
Demonstreaza cum ciclul platii va fi redus si cum furnizorii vor incasa platile mult mai rapid, precum si faptul ca vor obtine o vizbilitate mai buna la nivelul cererii clientului. In plus, rata de eroare la nivelul datelor va scadea drastic ca urmare a faptului ca angajatii nu vor mai avea nevoie sa reintroduca manual datele in sistem.
Faciliteaza procesul integrarii
Multe companii se feresc de procesul de integrare, considerand ca va fi unul obositor si dificil de parcurs, utilizandu-le astfel toate resursele IT si de personal pe care le au la dispozitie. Cu toate ca este un proces complex, nu trebuie sa fie si extenuant.
Ca in multe alte cazuri, un simplu link poate avea efecte benefice imediate. Invita-ti furnizorii sa dea pur si simplu click pe linkul de inregistrare atasat in emailul pe care il trimiti, langa care vor gasi si utilizatorul si parola. Submitarea documentelor trebuie sa fie usoara si accesibila oricui are o simpla imagine digitala sau o varianta scanata. Avand o asemenea optiune la dispozitie, furnizorii tai vor raspunde cu siguranta pozitiv.
Tool-urile EDI au un potential urias de business, dar trebuie utilizate atat de tine, cat si de catre furnizorii tai pentru a obtine beneficii maxime. Daca ai nevoie de sfaturi suplimentare cu privire la modul in care iti poti convinge furnizorii sa ti se alature, nu ezita sa ne suni.