Timp de aproape treizeci de ani, companii din toata lumea utilizeaza EDI pentru a face schimb electronic de date – acest lucru a fost pana acum foarte eficient in reducerea procentajului de erori umane si a costurilor asociate corectarii acestor erori. Cu toate acestea, se intampla adesea ca unele erori sa se strecoare oricum, iar atunci cand acest lucru se intampla, urmarile pot fi catastrofale. In plus, partenerii comerciali nu urmeaza intotdeauna regulile pe care le-ai stabilit tu – de exemplu, acestia ar putea sa nu respecte intervalul de trimitere indicat de tine pentru notele de livrare.
Sursa: http://techiessite.com/wp-content/uploads/2016/05/error.jpg
Cum poti avea documente EDI fara erori?
Pentru a monitoriza si corecta toate aceste probleme, ai nevoie de un sistem care poate superviza corect tot ce se intampla.
Un astfel de sistem chiar exista si este utilizat de catre toate companiile de top ale lumii – se numeste ‘inteligenta operationala B2B’ si monitorizeaza fluxul de tranzactii pe masura ce se desfasoara in reteaua comerciala, inainte ca aceste tranzactii sa ajunga in mediul back-office. Intocmai ca un antivirus, acesta detecteaza datele eronate si, in functie de nivelul de gravitate, fie le pune in carantina, fie le sterge in totalitate. Acest sistem nu numai ca scoate in evidenta ceea ce este deja ‘stricat’ dar te antentioneaza si in legatura cu potentialele probleme care ar putea lua amploare daca nu intervii sa le indrepti.
Solutiile de inteligenta operationala B2B exista de ceva timp – daca nu ai deja, ia in considerare posibilitatea de a investi intr-o asemenea solutie incredibila de potentare a ROI-ului.
Un concept care este si mai popular decat inteligenta operationala B2B este inteligenta in afaceri, care a stat drept temelie in dezvoltarea inteligentei operationale.
Inteligenta operationala vs. inteligenta in afaceri
Dar care sunt diferentele dintre ele? Pana nu demult, inteligenta in afaceri a fost o metoda excelenta de atenuare a riscurilor, pe care toate companiile o foloseau cu brio. Dar, din pacate, aceasta metoda analiza doar datele eronate care erau deja intrate in sistem. Doar atunci se puteau lua masuri prin intermediul sistemului ERP si/sau a translatorului – si chiar si atunci nu puteau fi gestionate toate datele incorecte care proveneau din surse externe, precum partenerii comerciali.
Pe de alta parte, inteligenta operationala are puterea de a identifica datele incorecte inainte ca acestea sa intre in sistem – sau in alte cuvinte, la timp pentru a lua masurile necesare si a preveni astfel o situatie dezastruoasa.
Cum gasesti cea mai buna solutie?
Acum ca am stabilit care este definitia, intrebarea fireasca este: care sunt factorii pe care ar trebui sa ii iau in considerare atunci cand consult ofertele de solutii de pe piata? Mai jos va prezentam o lista cu cei mai importanti factori care fac o diferenta uriasa:
• O arhitectura scalabila care face aceiasi pasi pe care ii face si afacerea ta, pe masura ce se dezvolta;
• Operare ireprosabila cu procesele lantului de aprovizionare;
• O interfata user-friendly care ofera posibilitatea de self-service si care reduce numarul de solicitari adresate departamentului de IT;
• O configurare atat de flexibila a regulilor de afaceri, incat poate gestiona cu brio chiar si cele mai specifice cerinte de conformitate;
• Ofera angajatilor tai transparenta la nivel de operatiuni si le permite sa ia decizii in timp util prin asigurarea accesului la informatii valoroase in timp real;
• Capacitatea de a trimite notificari potrivit nevoilor afacerii tale;
• Trebuie sa ofere suport pentru integrare pentru orice tip de date structurate, de exemplu CSV, EDI, XML si fisiere plate.
Orice program B2B ce se doreste a fi de succes trebuie sa includa si partea de inteligenta operationala B2B pentru rezultatele finale scontate.