Modurile in care EDI imbunatateste vizibilitatea la nivelul lantului de aprovizionare

Studiile efectuate de-a lungul timpului cu privire la beneficiile implementarii EDI au aratat in repetate randuri acelasi beneficiu, resimtit unanim de respondenti: in urma implementarii a crescut considerabil vizibilitatea comenzilor si livrarilor la nivelul lantului de aprovizionare.

Acest factor a iesit in topul celor mai importante beneficii pe care companiile le-au resimtit si nu e greu de inteles motivul: mediul de afaceri actual se misca intr-un ritm foarte alert, fiind astfel foarte important sa ai informatii in timp real cu privire la fiecare tranzactie care a avut loc. Avand acest avantaj de partea lor, companiile pot lua decizii importante si mai rapid, si tind sa raspunda mai bine cerintelor mereu in schimbare ale clientilor.

Tranzactiile EDI potenteaza beneficiile vizibilitatii in timp real al statusului comenzilor in cadrul lantului de aprovizionare. De exemplu, daca esti un producator cu sediul in Romania, poti trimite cu usurinta comanda ta de achizitie furnizorului din UK, care la randul sau iti poate trimite un document electronic atestand faptul ca produsul dorit nu mai este in stoc. In acest moment, poti trimite acelasi document furnizorului din Franta, dandu-ti astfel oportunitatea de a preveni rapid o situatie care putea fi catastrofica.

Avand aceste informatii la dispozitie, companiile pot planifica mai clar posibilele intarzieri, pot gestiona mai bine blocajele, precum si asteptarile clientilor. Utilizarea EDI este cu adevarat o masura foarte eficienta de preventie a situatiilor neplacute.

Sa ne uitam la cateva documente care cresc vizibilitatea la nivelul lantului de aprovizionare:

  • Confirmarea comenzii de achizitie: Acest document este trimis de catre furnizor confirmand ca vor duce la indeplinire comanda de achizitie conform cerintelor.
  • Aviz de retur: Achizitorul este notificat astfel privind finalizarea unei plati, in general prin intermediul transferului electronic de bani. Acest document ii permite furnizorului sa se organizeze mai bine, prin informarea acestora cu privire la facturile care au fost emise pentru oricare din plati.
  • Statusul transportului comenzii din partea firmei de curierat: Firma de curierat notifica expeditorul sau destinatarul cu privire la statusul comenzii. Documentul acesta ofera informatii cu privire la punctul de destinatie, data si timpul estimat al livrarii, precum si informatii privind eventuale intarzieri etc.
  • Aviz de expeditie: Acest document este practic varianta electronica a etichetei de ambalare si confirma achizitorului ca bunurile au fost expediate, ofera informatii privind metoda de ambalare, precum si data si timpul estimat al livrarii. O serie intreaga de procese de afaceri automatizate se bazeaza pe acest document important. Printre ele se numara livrarile de tip drop-shipping si cross-docking, precum si procesul Evaluated Receipt Settlement.

In concluzie, EDI este practic platforma de lansare care potenteaza beneficiile strategice, mai ales in combinatie cu alte tehnologii comerciale disponibile in prezent. Daca vrei sa afli mai multe, contacteaza-ne.